loading...
rama
pari بازدید : 15 یکشنبه 27 آذر 1401 نظرات (0)

 اما چیزی که در همه آنها یکسان است این است که همه خودروها دارای موتور و اتاقک بوده و تردد افراد را به سایر نقاط آسان می کنند. خودرو مگان یکی از خودروهای پرطرفدار خصوصا در بین نسل جوان است که در مدل های مختلفی توسط شرکت رنو تولید می شود اما نوع موجود در بازار ایران از نوع صندوق دار آن می باشد.

رنو اتوماتیک تعمیرگاه تخصصی مگان در تهرانتعمیر خودرو مگان در تعمیرگاه مگان در تهران به سادگی توسط نیروهای متخصص و باتجربه این مرکز انجام شده و تمام مشکلات این خودروها در این مرکز به سرعت عیب یابی و تعمیر می شوند.
سرویس دوره ای مگان تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان ۲۰۰۰تعمیر گیربکس دنده ای مگان ۱۶۰۰ شمع و روغن موتور و روغن گیربکس مگانبد کارکردن موتور و تنظیم موتورمگان ۲۰۰۰ و ۱۶۰۰ تعویض تسمه تایم مگانکم بودن شتاب ماشین تعمیرکولر و بخاری مگاندیاگ اصلی مگان رفع دود آبی و سیاه تعمیر جلوبندی مگان

مشخصات فنی مدل های مختلف خودرو مگانبه طور کلی خودروهای مگان در دو مدل ۱۶۰۰ سی سی با حجم موتور ۱۵۹۸ سی سی و مگان های ۲۰۰۰ سی سی با حجم موتور ۱۹۹۸ سی سی موجود بوده و حداکثر قدرت هر یک از این مدل ها به ترتیب ۱۱۵ اسب بخار و ۱۳۲ اسب بخار می باشد.تعداد دنده در مگان ۱۶۰۰ سی سی ۵ دنده بوده و در مگان ۲۰۰۰ سی سی چهار دنده است.نوع موتور در این خودروها نیز به ترتیب چهار سیلندر خطی-بنزینی و ۴ سیلندر خطی- f4r17 است.میزان شتاب هر دو دستگاه با یکدیگر برابر بوده و برابر با ۱/۱۱ ثانیه و نوع محور محرک در آنها نیز دیفرانسیل جلو است.
طراحی داخلی کابین مگان چگونه است؟خودروهای مگان همانند سایر خودروهای ساخت کمپانی رنو از طراحی داخلی بسیار ساده ای برخوردار بوده و از آپشن های خاص که باعث زیبایی بیشتر داخل کابین خودرو می شوند ، خبری نیست . اما خوش دست بودن فرمان این خودروها تجربه رانندگی متفاوتی را ارائه می دهد.از نظر میزان فضایی داخلی نیز این خودروها از فضای زیادی برخوردار بوده و دارای صندلی های بزرگ و راحتی هستند به طوری که رانندگان قد بلند و هیکلی پشت فرمان یا بر روی صندلی های عقب و کنار راننده به سادگی جا می شوند . متریال به کار رفته در کابین خودرو برای داشبورد ها ،روکش های صندلی و غیره نیز از متریال عالی بوده و توانسته است رضایت کاربران را به خود جلب نماید.
خرابی های رایج خودرو مگان شامل چیست؟با توجه به اینکه اجزا و قطعات مختلفی در کنار یکدیگر قرار گرفته و خودرو مگان را تولید نموده اند بنابراین برای اینکه پیش از خراب شدن این قطعات و از کار افتادن اتومبیل خود بتوانید از این ایرادات جلوگیری کنید ، توصیه می شود به صورت منظم و دوره‌ای خودروی خود را برای سرویس کردن به تعمیرگاه مگان در تهران برده تا با تشخیص زودهنگام مشکلات ایجاد شده در ماشین از مشکلات جدی تر که باعث صرفه زینه های بیشتر برای تعمیر می‌ شود نیز جلوگیری کنید. شایع ترین مشکلات و خرابی های که در خودروهای مگان ایجاد می شوند شامل موارد زیر هستند:
نشتی یافتن روغن از موتور دستگاهاگر هنگامی که قصد سوار شدن بر خودروی خود را دارید با مایعی با رنگ قهوه‌ای مایل به سیاه بر روی زمین مواجه شدید و با پیگیری خط روغن متوجه شدید که این روغن ها از قسمت هایی مانند فیلتر روغن موتور، واشر سر سیلندر، تسمه تایم یا مخزن است باید بدانید که این روغن ریزی ممکن است به دلایل مختلفی مانند سوختن یا ترک برداشتن سرسیلندر، خراب شدن واشر درب سوپاپ ها ، ایجاد مشکل در کاسه نمد سر میل لنگ ، شکسته شدن رینگ پیستون و یا در صورتی که از قطعات مختلفی در خودرو استفاده نشده باشد ، ایجاد می شود. برای برطرف کردن این مشکلات و رفع خرابی در خودروی خود می توانید از تعمیر کاران تعمیرگاه مگان در تهران کمک بگیرید.
تعمیرگاه تخصصی مگان در تهرانتعمیرگاه تخصصی مگان در تهرانمشکلات گیربکس مگانمشکلات گیربکس مگان طبق نظر تعمیرکاران تعمیرگاه مگان در تهران عدم استفاده از روغن با کیفیت در این دستگاه ها است . همچنین در صورتی که تعویض روغن این دستگاه ها به موقع انجام نشود باعث خرابی گیربکس می شود ، زیرا گیربکس ها به طورکلی با فشار روغن شده کار نموده و در صورتی که روغن گیربکس کم شود و یا تعویض آن به موقع انجام نشود به دلیل از دست دادن کیفیت باعث می شوند گیربکس به دلیل داغ شدن بیش از حد از کار بیفتد.تعمیر و سرویس کاران تعمیرگاه مگان در تهران توصیه می‌ کنند که پس از هر ۵۰ هزار کیلومتری که با خودرو مگان خودطی کردید روغن گیربکس را تعویض کنید تا این روغن کیفیت خود را از دست نداده و بتواند علاوه بر عملکرد مناسب گیربکس، آن را خنک نیز کند.
مشکلات برق خودرو مگانیکی دیگر از مشکلات شایعی که رانندگان خودرو مگان با آن مواجه می شوند خرابی یا تمام شدن طول عمر باتری در این دستگاه ها و خرابی دینام است که برق رسانی به دستگاه را با مشکل مواجه کرده و مانع از روشن شدن خودرو ، دیر استارت خوردن یا استارت نخوردن آن می شود. همچنین در صورتی که چراغ های خودرو شما با مشکلاتی روبرو شده، چشمک می زنند و یا روشن نمی شوند نشان ایجاد مشکل در برق دستگاه است.یکی دیگر از علائمی که نشان دهنده مشکل برقی در خودروهای مگان است خرابی موتور استارت در این دستگاه ها است که باعث می شود خودرو استارت نخورد . این مشکل به دلیل خراب شدن قطعه ای به نام سلونوئید الکتریکی است که باعث انتقال برق از باتری به موتور می شود یا در صورت خراب شدن موتور استارت نیز خودرو استارت نخورده یا بعد از روشن شدن دیگر نمی توان استارت را قطع نمود.در صورت مشاهده هر یک از موارد ذکر شده در خودرو خود از تعمیرکاران ماهر و متخصص برای برطرف کردن مشکلات برقی خودرو کمک بگیرید.
دلایل رایج سروصدای موتور مگانسر و صدای زیاد موتور مگان یکی از مشکلات شایعی است که رانندگان این خودروها از آن شکایت دارند. اما در صورت ایجاد چنین مشکلی نیازی نیست فورا به سراغ تعمیرکار خودرو بروید، زیرا ممکن است نقص ایجاد شده به آن اندازه‌ای که فکر می کنید جدی نباشد . به همین دلیل برای شناسایی مناسب اختلال عملکرد ، معمول ترین صداها در خودروی مگان و اینکه از کجا آمده اند را در این مقاله بررسی کرده ایم.
1. ایجاد صدای زوزه مانند از موتور مگانبسیاری از افرادی که خودروهای رنو مگان دارند ، گزارش داده‌اند که صدای زوزه مانندی از موتور خودروی خود را شنیده و متوجه لرزش موتور شده اند . این مشکل که هنگامی که هوا سرد است بیشتر اتفاق می افتد ، معمولا می‌تواند نتیجه مستقیم ارتعاش لوله ورودی باشد به این معنی که شما با با لوله سوخت شکسته سر و کار دارید و این لوله بر روی لوله های تهویه کشیده شده و باعث ایجاد این صداها می شود. برای برطرف شدن این مشکل لازم است لوله سوخت خودرو تعویض شود.
سروصدای موتور مگانسروصدای موتور مگان2. ایجاد صدای بلند یا محکم ضربه زدنایجاد شدن صدای بلند یا محکم مانند ضربه زدن از موتور رنو مگان می‌تواند باعث ترس رانندگان شود ، خصصا اگر قبلاً چنین مسائلی را تجربه نکرده باشند . این صدا معمولاً ناشی از سوختی است که در محفظه احتراق نسوخته و پس از خروج از محفظه احتراق در اگزوز می سوزد و باعث ایجاد صدای همانند انفجار یا ضربه زدن می شود. برای برطرف کردن این مشکل باید خودروی خود را به مکانیکی برده و این کار را به تعمیرکاران ماهر و متخصص رنواتوماتیک در این زمینه بسپارید.
3. صدای بلند مانند کوبیدن در از موتور رنو مگاناین صدا کاملاً متمایز بوده و به اندازه صداهای کوبشی که هنگام خروج سوخت از محفظه احتراق می‌شنوید ، نیست اما آنقدر بلند است که ممکن است شما را مبهوت کند.ناگفته نماند که تمام این صداها معمولاً هنگام رانندگی به گوش می رسند که می‌تواند رانندگان را با وحشت روبرو کنند.هنگامی که این اتفاق در رنو مگان رخ می دهد احتمالاً نتیجه انفجار مخلوط هوا و سوخت در یکی از سیلندر های خودرو در چندین مکان به طور همزمان است. همچنین ممکن است سوخت اکتان اشتباهی را به سیستم خود را اضافه کرده باشید بنابراین، منطقی است که این مشکل رخ دهد. اما عوامل دیگری نیز می تواند این صدا را در مگان ایجاد کنند ممکن است با یک سنسور ضربه موتور آسیب دیده یا مخلوط سوخت و هوا بدون روغن انجام شده باشد.در صورت مواجه شدن با این مشکل باید فوراً اقدام کنید تا مشکل را برطرف کنید. ممکن است لازم باشد از یک تعمیرکار کمک بگیرید تا سنسور آسیب دیده را تعویض کنید و یا لازم باشد سوخت اکتان مناسب به خودرو وارد کنید.
4.  صدای سایش از موتور مگانهنگامی که موتور رنو مگان صدای سایش می دهد ممکن است ناشی از فرسوده شدن یاتاقان ها یا کلاچ باشد. برای اینکه بفهمید مشکل از کدام قطعه است باید به زمان بروز مشکل صدای موتور توجه کنید . اگر در حین رانندگی یا توقف درحالیکه موتور روشن است این صداها را می شنوید احتمالاً بلبرینگ یا یاتاقان‌های خودرو فرسوده شده اند اما اگر هنگام جابجایی یا زمانی که در حال چرخش هستید این صدا را بشنوید با فرسودگی کلاچ روبرو هستید.برای از بین بردن این مشکل کافی است اتومبیل خود را به تعمیرگاه برده تا بسادگی بلبرینگ ها یا کلاچ خودرو تعویض شود.
5. صدای کلیک یا ضربه زدن از موتور رنو مگانهنگامی که صدای کلیک یا ضربه زدن از موتور رنو مگان به گوش می رسد می تواند به دلیل سطح پایین روغن باشد. در صورت ایجاد این مشکل به سادگی می توانید این مشکل را تشخیص داده و با افزودن روغن آن را برطرف کنید. از یک میله اندازه گیری استفاده کنید و سطح روغن موتور را بررسی کنید . در صورتی که سطح روغن موتور کم است بسادگی روغن بیشتری اضافه نموده تا مشکل را حل کنید.
6.  صدای هواپیما از موتور رنو مگاناگر موتور رنو مگان شما صدایی همانند هواپیما می دهد و فکر می کنید در فرودگاه هستید احتمالاً لوله اگزوز خودروی شما سوراخ شده یا آسیب دیده است و مشکل معمولاً مربوط به موتور نیست . برای تشخیص اینکه صدا از موتور است یا مربوط به لوله اگزوز می باشد باید بررسی کنید که آیا این صدا با شتاب گرفتن زیاد بیشتر می شود یا خیر . در صورتی که صدا با شتاب گرفتن بیشتر می شود مشکل از لوله اگزوز بوده و در صورتی که صدا با شتاب گرفتن تغییر نمی کند مطمئنا به دلیل آسیب دیدن موتور خودرو است و نیاز است که در اسرع وقت اتومبیل خود را به تعمیرگاه انتقال دهید.
منبع:https://renoautomatic.com/

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 175
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 43
  • باردید دیروز : 15
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 165
  • بازدید ماه : 449
  • بازدید سال : 1,924
  • بازدید کلی : 6,234